Koen Liekens

maandag, september 03, 2007

Surfen - terug Bras d'Asse - weer onderweg (Italy)

Er is wat misgegaan in de blog-update, dus het een en ander achtereen...

---------- Forwarded message ----------
From: Koen Liekens < liekensk@gmail.com>
Date: Aug 23, 2007 6:31 PM

Hallo allemaal,
 
een update werd hoog nodig, alsje...

Het surfen was reuze, we hebben ons daar wijselijk een school gezocht die ons wat op weg kon zetten.  De moeite waard, na 5 sessies van 2 uur met heel veel peddelen heb ik toch een paar keer op de plank gestaan.  Zaalig, eerst geloof je 't niet zo goed, en eens je beseft dat je weldegelijk op je plank staat, golfafwaarts met de voeten op de plank, genieten en vreugdekreten roepen.  Dat ga ik zeker nog doen! 
Naast enkele randactiviteiten bestond de hoofdbrok ook nog uit hoogstaande gesprekken na het eten bij een glas wijn.  Dat ging door op de camping met soms een berisping van de security omdat wij (in volgorde van de klachten) twee kaarsen brandden, een kaars brandden, dan weer te veel lawaai maakten (daar zat de wijn misschien voor iets tussen, precies krapuul wij ;-).  De volgende dagen zijn we dan maar op het strand lawaai gaan maken en onder andere naar schitterende vallende sterren liggen.  Een voorbeeld van zo'n hilarische groepsdiscussie rond 'proppen of plooien' heb ik gefilmd en mag je altijd eens komen bekijken als ik terug thuis ben.  Ik ga het niet op het net gooien om de privacy van de mensen in het debat wat te beschermen.

Mijn plooifietsje heb ik intussen geruild voor een lichtgewicht tentje, dat maakt dat ik nog maar met één stuk bagage op stap ben, dat vergemakkelijkt het inladen tijdens het liften wel een heel pak.  Intussen heb ik het met de steden een beetje gehad, dus om door stadscentra te crossen heb ik het ook niet echt meer nodig. 

Ik ben weer effe terug in Bras d'Asse, ik dacht hier een dagje te blijven omdat ons mama hier nog steeds vertoefde.  Voor Antwerpen en Costa Rica (bron: GVA) is 15 augustus de enige echte moederkesdag, en dat kwam redelijk goed uit met mijn vertrek uit het westen op doorreis naar het oosten.  Van de Atlantische kust tot hier is ongeveer een 800 km rijden, en ik ben er wonderwel in geslaagd dat op 1 dag bijeen te liften.  Ik ben dinsdagochtend om half negen de camping buiten gestapt, en 's avond half tien stond ik op mijn bestemming. 

Intussen heb ik beslist mijn vertrek hier nog een beetje uit te stellen.  Hier verblijft nu een groep van 23 mentaal gehandicapten die hier in vakantiesfeer muziekateliers en/of schilderateliers volgen.  Die mensen zijn echt de max, ge lacht u hier een kriek met wat die allemaal vertellen.  En voor hen zijt ge de plezantste als ge moppen kent als: "Wat is 't verschil tussen een paard en een ezel? ... Een paard staat in de wei, en den ezel zijde gij! "  Ik zou iedereen kunnen aanraden ooit eens minstens een week door te brengen met een gezelschap dat niet eerst in de rij stond bij het uitdelen van de talenten.

Ik ben nu al drie dagen onderweg uit de Provence, en zit nog steeds maar in Noordwest-Italië.  Gisteren en eergisteren hield de regen mij een beetje tegen, vandaag 2 keer de Carabinieri, grrr.  Eerst omdat ik in een camion zat (mijn eerste lift, die nota bene de stad waar ik nu ben (Asti) als bestemming had), en de tweede keer omdat ik stond te liften, dat was zogezegd verboden.  Omdat ik geen twee keer op dezelfde plek wilde gepakt worden heb ik dan maar op de bus gewacht voor dik een uur of 2.  Vandaag heb ik dan ook beslist om terug naar Frankrijk te gaan (waar ze mij verstaan, en waar liften tegen honderden kilometers per dag gaat) en dan stillekesaan naar huis om dan misschien nog een stuk Engeland en/of Ierland te gaan doen.  Maar omdat je nooit over één nacht ijs mag gaan ga ik er hier vannacht nog eens over nadenken.  In dat geval kom ik eventjes de moto ophalen, dat plant makkelijker en kan ik alvast ook maken dat ik weg ben als er regen aankomt ;-)
 
Dus misschien kom ik binnenkort efkes langs thuis, of anders duurt het effectief nog zolang als gepland. 
 

Groetjes,

Koen