Koen Liekens

maandag, juli 30, 2007

Enkele weetjes van Lissabon

Mijn Lissabon tijd zit er bijna op, dus tijd voor een paar weetjes van ginder:

Een leuke hier is: Voor voetgangers zijn de verkeerslichten bedoeld als suggestie, kijk gewoon wat extra uit als het rood is.  Auto's stoppen zelfs geduldig moest je, zelfs door het rood, overwandelen.  Maak je ook niet druk als er een politieagent vlakbij is, gewoon oversteken...
Nieuw voor mij: steek je boekje met bankrekeninguitreksels in de automaat, en krijg geld uit de muur, hieronder een filmpje van hoe Johan dat fikst (of althans een poging)

Leuke plekjes daar: Crew Hassan, een bezoek meer dan waard, tof ingericht, de talloze superkleine restaurantjes in Mouraria, en de cafeetjes in Alfama.

Verder ben ik hier nog een paar Belgen tegengekomen, waarvan Leen wel het meeste indruk heeft gemaakt met haar manier om lifters te pesten:  Stoppen, die lifters hun rugzakken laten pakken en beginnen lopen, en dan lekker doorrijden.  Dat is toch minstens even erg als vliegen hun vleugels uittrekken en kijken hoe ver ze dan nog springen...

Geweldig festivalleke gedaan:  Een performance gedaan als Balgian Magicians, genoten van Gogol Bordello, en feesten tot 7 u 's morgens!!!

Het gevolg van de oververmoeidheid heeft wel tot een zak dagje geleid. Met overgeven en al.

Om de week af te sluiten heb ik hier wat taken uitgevoerd die in het huis van de Johan al lang op de wachtlijst stonden, zoals: WCspoeler fiksen, TL-lamp in de gang ophangen, en het waskot van duiven gevrijwaard houden met kiekengaas.

Morgen naar Porto?  't Is te hopen dat ik er geraak, en dat ik vroeg weg geraak, want het is intussen echt broeierig warm hier, zelfs 's nachts.

Allez, dat was het dan voor even.

Ciao

4 Comments:

  • Ochot... dus als de flikken mij ooit eens bij mijn kraag vatten als ik door 't rood oversteek, zeg ik gewoon dat ik zuiders bloed heb. Allright!

    Saluto amigo!!
    sarah,
    xxx

    By Blogger sarah, at 1/8/07 21:15  

  • Haha!!

    Grappige filmpjes! Meer van dat!

    By Blogger David, at 2/8/07 14:47  

  • Zijde er wel zeker van da ge nie in Amsterdam zit? Uw ogen staan zo op oneindig!

    By Blogger anensteven, at 6/8/07 21:41  

  • Hehe, ik zit hier zeker niet in Amsterdam. De ogen die op oneindig staan zijn het regelrechte gevolg van een weekendje festivallen in Sines. Behalve een geweldig toffe Nederlandse ben ik niet veel tegengekomen dat veel aan Amsterdam deed denken.... mmmh, hoewel... maar het is toch het gebrek aan slaap dat het hem hier gedaan heeft.. ;-)

    Ciao

    By Blogger Koen, at 7/8/07 01:16  

Een reactie posten

<< Home